به ویبسایت افغان تیزیس خوش آمدید/ د افغان تیزیس ویبسایټ ته ښه لاغلاست

بازیگری در فیلم های سینمایی داستانی

سال

: 2020.09.15

ګروه ها

: باستان شناسی

قیمت

: 1000

تعداد صفات

: 72

کد فایل

: 36

مقطع

: لیسانس

مقدمه: بازیگری چیست؟ انجام یک عمل؟ سوال اینجاست که تمام انسانها بواسطه پویایی شان بازیگراند ؟ بازیگر هستند؟ پاسخ مثبت است، تمام انسانها بازیگرند.می داند  "مارلون براندو" شهیر اولین شغل انسانی را بازیگری می داند زیرا معتقد است برای گرفتن یک آبنبات در سنین کودکی، کودک دست به بازی کردن می زند تا والدین خود را مجبور به خرید آن آبنبات کند یا اینکه رفتار یک تاجر در یک معامله کلان منجر به سود یا زیان او می شود، و رفتار او همان بازیگری است! براندو بازیگری را عملی برای تسهیل روابط اجتماعی می داند که در اجتماع انسان های نخست نیز وجود داشت و در هزاران سال پیش به اشارات و شکلک ها خلاصه می شد، و در دنیای امروز این حرفه به شدت پیچیده تر شده و به همان میزان هنر بازیگری از بازیگری انسان های معمولی جدا شده است.  بازیگری به مثابه یک هنر همواره در رشته های تئاتر و سینما مطرح بوده و از دیرباز، یونان باستان، این امر به یک حرفه بدل شده و مفهوم خاصی را پیدا کرده است؛ و معمای این فاصله در مفهوم بازیگری به معنای عام و بازیگری به معنای خاص کلمه، در پذیرفتن این شاخه به عنوان یک حرفه حاوی فنون گوناگون است

 

.

فهرست مطالب

مقدمه   1

تاریخجه 2

بازیگری چیست ؟           3

تجهیزات مورد نیاز یک بازیگر       4

نیاز اول:  بدن     4

نیاز دوم: بیان    4

نیاز سوم:  صدا   5

چندآموزش برای تقویت صدا        5

برد صدا- تنفس دیافراگمی-ریشه دار کردن صدا:   5

نیاز چهارم: تمرکز           9

نیاز پنجم: اعتماد به نفس            9

نیاز ششم: تخیل 9

نیازهفتم: خلاقیت          9

بازیگری (Acting)          10

بازیگری در سینما: تاریخ و مفاهیم بازیگری            11

اصول بازیگری    13

اصول بازیگری و نقش فن بیان       13

کارگردان و بازیگر           14

دو نوع تولید      14

تناقص اصلی کار بازیگر   15

بازیگر سینما و تیپ در سینما       19

طراحی بازی تیپ در فیلم            21

حرکت گویا        22

اجسام گویا        23

بازیگر در قاب تصویر       24

بازیگر و نور        24

ناپیوستگی کار بازیگر در سینما    25

فن بازیگری سینما           30

مبانی بازیگری در سینما  30

تفاوتهای فنی بازی، درتئاتر وسینما           42

تمرکز در برابر دوربین     50

نقش را ازدید خودتان بازی نکنید  57

خلق دنیای درونی شخصیت         59

خلق دنیای بیرونی شخصیت        64

ابتدا حرکات شخصی و همیشگی خود را به خوبی بشناسید  66

چهره خود را بشناسید     67

اسرار و رموز گزینش بازیگر          69

اسرار و رموز بازیگری      70

نتیجه گیری       71

منابع و مآخذ

1_ استوار نورالدین (1387) فنون بازیگری در تیاتر و سینما.   تهران: انتشارات صدا و سیما

2_ تاکر پاتریک (1387) بازیگری در برابر دوربین های سینمایی و تلویزیونی.  ترجمه غلامرضا طباطبایی تهران : انتشارات روزنه

3_ پودوفکین ف 1 ( 1370) فن سینما و بازیگری در سینما.  ترجمه حسن افشار  تهران : نشرمرکز

4_دامود احمد ( 1380) بازیگری متد.  ترجمه احمد دامود  تهران : نشرمرکز

5_ کیانیان رضا( 1383) بازیگری در قاب.  ترجمه رضا کیانیان  تهران : نشر ملی

6_ کین مایکل( 1384) بازیگری سینما.  ترجمه محمد باقر قهرمانی  تهران : انتشارات کتاب سرا

7_ ملکی حسن( 1382) بازیگری حضور صحنه ای.  کتاب خانه ملی ایران : انتشارات افکار

 

جهت تماس به شماره های ذیر در تماس شوید

+93 0786590059
+93 0786590059
+93 0786590059
+93 0786590059